акція протесту
акція протесту

Активізм для бідних: як зробити банер для акції

Здавалося, що цей інструктажик не знадобиться, але виявилося, що юні активісти почасти не знають найпростіших тонкощів активістського хендмейду.

Дано

Щоб тебе помітили на марші, де активісти політичних партій тримають по десять прапорів кожен і топають попереду – треба якось виділитись. Звісно в першу чергу треба запасатися піротехнікою, матюкальниками і балаклавушками, але якщо не окреслити межі свого двіжа, то до тебе в колону одразу понабігає всяких фріків, які під час заряду “мусора сосать!” – почнуть заливати про то, що “українці то є така нація, що не має казати непристойностей ще й мовою окупанта”…

Що треба в таких випадках? Правильно, коробка. Себто купа красивих банерів, які оточують твій двіж. Скільки коштує друк банера? Правильно, дохріна.

Ще сумніше, коли вивішуєш цей банер на якійсь будівлі – з ним треба розпрощатися.

Як вирішити задачку

Тобі знадобиться:

– Підняти дупу з дивана і вийти надвір (на цьому пункті багато чудових двіжів обломилося);

– Піти в магазин тканин і придбати там найдешевшу чорну тканину (використовувати білу тканину під транспарант – убого. А червона після 70 років неймовірної популярності чомусь вийшла з моди). Намотуй тої тканини скільки душа забажає. Щоб обмотати по периметру колону середньостатистичної київської протестної організації вистачить десь так п’яти метрів. Жартую. Трьох.

– Далі пензлюй в магаз канцтоварів і купуй там нормальні ножиці (хай у тебе вони будуть, таке в хазяйстві активіста потрібно не менше ніж спижжений прапор ЄС, шматок розбитого пам’ятника чи презерватив з портретом президента).

– Там само купи скотч (той шо вимірюється в метрах, а не в літрах). Скотчу купуєш дохріна – він тобі не раз в нагоді ще стане. Скоч має бути білого кольору. Важливо!!! Не бурого, не жовтого, не червоного, не в крапочку, а БІЛОГО! Крім того скоч бажано брати паперовий, а не поліетиленовий – з ним простіше працювати.

Робимо банер

Тепер, коли у тебе все є – вигадай, що буде написано на банері. Май совість і постарайтесь вмістити політ думки в 4-5 слів. Інакше це буде не банер, а стєнгазєта.

Запиши це гасло на листочку і, про всяк випадок, перевір на грамотність, бо бували “принцинденти” з “інциндентами”.

Порахуй кількість знаків в гаслі з пробілами включно. Це треба для того, щоб правильно наносити текст на тканину. Якщо у тебе 10 метрів тканини, а підлоги – метри півтора – це однозначно стане в нагоді. Припустимо, у тебе 10 метрів тканини і гасло – “Свободу політв’язням!” (тобто 20 друкованих знаків не рахуючи апострофа, оскільки він займає мало місця). Далі працює елементарна математика – якщо скласти тканину вчетверо, то на цій четвертинці має бути розміщено 5 знаків. Якщо немає 2,5 метрів вільного простору складай ще вдвоє – тоді у тебе буде доступний шматок тканини на якому має бути по 2,5 літер. Якщо місця дофіга – все рівно не лінуйся ділити пропорційно тканину – таким чином у тебе точно не з’їде текст і всі літери будуть однакові. Розмітку на тканині, до речі, можна намічати звичайнісіньким милом.

Далі у справу вступає клейка стрічка. Це найкайфовіша частина роботи. Просто нарізаєш смужки потрібної довжини і викладаєш ними літери. Тут не можна ні помилитися, ні помарку зробити, ні зіпсувати щось. Не подобається як приклеїв – відривай і ліпи по-новій.

Невеличкі підказки

!!! Якщо літери мають бути високі (якщо гасло коротке і йде в один рядок) – краще робити контури літер товщими – так вони краще читатимуться і крутіше виглядатимуть на фотках.

!!! Приший до нижньої частини банера якийсь вантаж (дешева тканина, зазвичай, доволі легка – її може сильно теліпати вітром, а вантаж допоможе тримати банер у рівному пложенні).

!!! Якщо банер треба десь вішати – не полінуйся пришити мотузочки-зав’язки по верхній і нижній кромці банера, бо скотч його ніфіга не втримає.

Насамкінець, юху, сюрприз, про який ти мав би вже здогадатися. Якщо цей банер для акцій і маршів, а не для вивішування на дахах і мостах – він не просто багаторазовй – ти можеш обривати текст з тканини після кожної акції і вигадувати щось нове. І при таких нулячих витратах – банер виглядатиме дуже навіть нічо.

А активістам з найцікавішими банерами не завадить прочитати наш інструктаж “Що робити якщо вас затримують на акції“.

Провокатор